Dynamics 365 Business Central
Service
Skapa en mer produktiv vardag
Förbättra och utveckla er servicehantering med Dynamics 365 Business Central.
Systemet gör det möjligt att effektivisera kontrakthantering, säkerställa uppföljning av serviceavtal och hålla den servicenivå som utlovats. Med automatiserade flöden får ni kontroll över kontakter, garantier och serviceprocesser – utan manuell hantering.
Business Central erbjuder fullt stöd för företag som säljer produkter med service- eller underhållsbehov, inklusive hantering av förfrågningar, arbetsorder, reservdelar och serviceavtal.
Ta smartare och effektivare beslut
Få inblick kring projektstatus, lönsamhet och resursanvändning, allt presenterat för dig i realtid!
Bättre inblick om serviceuppgifter, arbetsbelastning och kompetens
Öka kundupplevelsen genom att snabbt och effektivt tilldela rätt resurser till serviceuppdragen!
Förbättra den operativa effektiviteten
Erbjud dina kunder avtalshantering i världsklass!

Ta smartare och effektivare beslut
-
Använd dina personliga rapporter i systemet för att identifiera möjliga problem och agera innan de eskalerar.
-
Analysera serviceproblem efter produkt, tid, felkod och mycket mer för att effektivisera dina processer och förhindra problem.
-
Använd servicehantering som en möjlighet till merförsäljning för ytterligare produkter och tjänster.
Bättre inblick om serviceuppgifter, arbetsbelastning och kompetens
-
Ge en sömlös kundtjänst online för garantiregistrering, produktfrågor och lagerförfrågningar.
-
Förbättra hanteringen av reklamationer, returer och öka kundnöjdheten.
-
Visualisera och ge enkel åtkomst till aktuella serviceärenden med rätt information och säkerställ att ni uppfyller era serviceåtaganden.


Förbättra den operativa effektiviteten
-
Fånga upp problem utan att behöva leta i flera kanaler, kanalisera dem till en enda lösning för fullständig överblick.
-
Använd inbyggda regler för att automatiskt tilldela problem till rätt person eller team.
-
Minska behovet av intern kommunikation med korrekt realtidsdata.